AKUPUNKTURVE SİGARA BIRAKMA

Akupunktur tedavisi ile beyinden seratonin ve endorfin salınımı uyarılarak nikotin yoksunluğu ile ortaya çıkan bulgular engellenir. Böylece ilk 72 saatlik zor dönem ve sonrası daha rahat geçer ve kişi sigarayı zorlanmadan bırakır. 3 gün üstüste ve sonrasında birer gün arayla uygulanacak 20 şer dakikalık senslarla ilk 72 saatlik dönemde vücut kontrol altına alınır. Daha sonra tedavi hastanın bağımlılık derecesine göre değişen aralıklarla en az 8 seans devam eder. Sigara bağımlılığı tedavisi sırasında üç sonuç ortaya çıkmaktadır. - Kişinin sigara içme isteği azalır - Sigara içse bile zevk almaz - Yoksunluk belirtileri ortaya çıkmaz.

SİGARAYI BIRAKAN BİR İNSANIN VÜCUDUNDA NE GİBİ OLUMLU DEĞİŞMELER OLUR?

20 dk sonra tansiyon ve nabız normale döner.
8 saat sonra vücut kendini yenilemeye başlar. Kan oksijeni normal düzeye çıkar.
24 saat sonra kalp krizi riski azalmaya başlar. 1 yıl sonra yarıya düşer.
48 saat sonra duyu organları iyi çalışmaya başlar. Tat ve koku duyusu düzelir. Cilt kendini yeniler.
72 saat sonra Akciğer kapasitesi artar, solunum rahatlar.
2 hafta sonra efor kapasitesi artar (Yürüme, merdiven çıkma…).
1-9 ay içinde akciğer hücreleri yenilenir. Akciğer hastalıkları (zatürre gibi) riski azaltır. Öksürük, nefes darlığı düzelir.
5 yıl sonra ağız, boğaz, yemek borusu kanserleri riski %50 azalır.
Pankreas, mesane, rahim kanseri riski azalır.
Sindirim sistemi ülseri riski azalır.
Sigara gebelikten önce ya da gebeliğin ilk 3 ayında bırakılırsa erken doğum riski ve düşük doğum kilolu bebek doğurma riski, içmeyenlerdeki düzeye iner.
Koroner kalp hastalığı riski sigaranın bırakılmasından 15 yıl sonra sigara içmeyenlerin düzeyine iner.
Aynı evde yaşayan küçük cocuklar ve bebeklerin, solunum yolu hastalıklarına yakalanma riski azalır.