DERMATERAPİ

Dermaterapi Nedir?

Dermaterapi, dermaroller denen, silindirik bir tamburun üzerine dizilmiş son derece ince 192 adet çelik iğneden oluşan bir aletin kullanıldığı bir tedavi şeklidir. Dermaroller'ın ince iğneleri cilde çok hafif uygulamada dahi kolayca batar. Farklı amaçlarla kullanım için 0,5-1-1,5 -2 mmlik modeller vardır. İğneler cilt üzerinde mikrokanallar açar. Bu kanallar deri altına açılan geçitler gibi düşünülebilir.

Dermaterapi işte bu mikrokanalların içlerinden derinin alt tabakalarına doğru Dermaheal'in büyüme faktörü, biomimetik peptid ve kök hücre ekstresi içeren ürünlerinin, özel serumların gönderilmesi işlemidir. Enjeksiyondan farklı olarak bu mikrokanallardan istenen topikal formülasyon 200 kata kadar deriye fazla geçiş yapar ve en çok ihtiyaç duyulduğu bölgelere gerekli aktif içeriklerin yüksek miktarda gönderilmesi mümkün olur.

Normal Krem Uygulaması Dermaroler + Krem Uygulaması

Dermaterapi nin bir başka faydası da Dermaroller ın kendi etkisinden kaynaklanmaktadır. Dermaroller ın açmış olduğu mikrokanallar deri tarafından sanki yara gibi algılanır. Aslında yara olarak görülebilecek bir durum olmasa dahi deri kendi içinde bir tamir mekanizmasını başlatır. Bu mekanizmanın en önemli fonksiyonlarından biri deri içinde yine büyüme faktörlerinin artmasının etkisi ile kollajen, hyalüronik asid, elastin fibriller gibi yapıların sentezlenmesidir. Bu maddeler cilde anti-aging etki sağlar.

Dermaroller ın başlıca Kullanım Alanları:

1. Dermatolojide topikal formüllerin deri altına geçişini 200 kata kadar arttırır. Formülün derideki etkinliğini maksimuma ulaştırır.

2. Yeni kolajen, elastin, fibronektin, hyalüronik asit stimülasyonunu sağlayarak anti-aging etki sunar.

3. Dermaroller, melasma ve hiperpigmentasyonda kullanılabilir.

4. Dermaroller ın akne skarları üzerinde çok başarılı sonuçları vardır.

5. Dermaroller geniş porlu cilt yapısının azaltılmasında yardımcıdır.

6. Dermaroller cilt çatlaklarının görünümünü azaltır.

7. Dermaroller yanık skarlarında hareket kabiliyetinin arttırılmasında etkindir.

Güvenlidir :

• Dermaroller güneş hassasiyeti yaratmaz.
• Dermaroller kullanımı yaz aylarında dahi güvenlidir. Cildin bariyer özelliğine zarar vermez.
• Dermaroller, uygulama (dermaterapi) sonrası özel bakım gerektirmez.
• Hastalar, Dermaroller uygulama sonrası günlük hayatlarına devam edebilirler.

Uygulama Adımları :

1. Uygulama öncesi lokal anestetik ile bölge uyuşturulur, ardından antiseptik bir solüsyon ile temizlenir.

2. Hedef bölge yıldız şeklinde en az 4 en çok 10 kez taranmalıdır. Böylece 1cm2 de 250-400 mikrokanal açılmış olur. Dermaroller kullanımı sırasında peteşi (son derece hafif kanama) oluşuncaya dek uygulama yapılmalıdır.

3. Uygulama bittikten sonra cilt, yine antiseptik solüsyon ile temizlenir.

4. Eğer Dermaroller sonrası bir topikal preparat kullanılacak ise 15 dakika içerisinde cilde masaj ile yedirilmelidir. Mikrokanallar genellikle 15 dakikaya kadar hızla kapanır.

5. Dermaroller sonrası oluşabilecek kızarıklığı ve yanma hissini azaltmak için buzdolabında soğutulmuş özel maskeler yüze 20dk. uygulanabilir. Maskelere emdirilmiş büyüme faktörleri ve biomimetik peptidler Dermaroller ın etkisinin daha da artmasını sağlar.

6. Genellikle oluşan eritem birkaç saat içinde azalarak normale döner.

7. Eğer Dermaroller tek başına bir tedavi olarak kullanılacak ise, uygulamadan 4-6 hafta sonra ciltteki gelişim değerlendirilmeli ve gerekli olur ise yeniden Dermaroller uygulanmalıdır. Transdermal geçişin arttırılması için kullanılıyor ise haftada 1 seans Dermaroller ile Dermaterapi yapılabilir.