AKUPUNKTUR İLE YÜZ FELCİ TEDAVİSİ

Bell paralizisi ani başlangıçlı, tek taraflı, nedeni bilinmeyen yüz felcidir.

Neden olarak, immün, viral, iskemik nedenlerle sinirin hasarı veya seyri sırasında geçtiği anatomik yapıların içinde oluşacak ödemle sıkışması ileri sürülebilir.

Kulak arkasındaki ağrı, saatler içinde gelişen fasiyal güçsüzlük, bazen tam felcin öncesinde görülebilir.
Tutulmuş taraf düzleşmiştir ve yüz ifadesizdir, hasta çekilmekte olan sağlam taraftan şikayetçidir.
Ağır olgularda gözler kapanamaz. Hasta, yüzünde uyuşukluk ve ağırlık hissinden yakınabilir, fakat gösterilebilir duyu kaybı yoktur. Sinirin daha gerideki lezyonları, tad duyusunu, tükrük ve gözyaşı salınımını etkileyebilir ve hiperakuziye neden olabilir.

İyileşmeyi sinir hasarının genişliği belirler; sinir iletim çalışmaları ve elektromiyelografi yararlıdır. Total paralizide ise sonuçlar değişkendir. Elektriksel uyarana yanıt alınabilen olgularda tam iyileşme %90 oranında beklenirken; elektriksel uyarıya yanıt alınamayan olgularda ise bu oran %20'dir.

Yüz felçlerinde akupunktur tedavisine zaman kaybetmeden başlanırsa iyileşme şansı çok daha yükselebilir. Akupunktur ile hastanın yüz felcinden ortaya çıkan yukarıdaki şikayetleri hızla toparlanmakta, ödem çözücü etkisi sinir harabiyetinin yerleşmesine engel olmaktadır.