SAÇ MEZOTERAPİSİ

• Mezoterapi saç dökülmelerinde en etkili ve önemli tedavi yöntemlerinden biridir.

• Mezoterapi: çok ince uçlu bir iğne ile saçlı derinin orta tabakasına (dermis / hipodermis) minimal dozlarda yapılan mikroenjeksiyon yöntemidir.

• Dermis tabakası cildin fonksiyonel tabakasıdır. Buraya yapılan enjeksiyonla, saç kökünün beslenmek için gereksinim duyduğu vitamin, mineral, oligelement ve dolaşım düzenleyiciler hedef dokuya doğrudan verilmiş olur.

• Yani mezoterapi alternatif bir tıp yöntemi değil FDA onaylı farmakolojik ürünlerin alternatif
yolla verilmesi işlemidir ve tamamen tıbbidir.

• Amaç, tamamen lokal bir işlemle hücre metabolizmasını uyarıp doku canlılığını tekrar kazanmaktır.

• Mezoterapi, yaş, cins ayrılığı gözetmeksizin yapılabilir.

Saç Mezoterapisinin Avantajları:

• Lokal / bölgesel uygulanımı
• Doğrudan hedef dokuya verilim
• Dökülmenin durmasının yanısıra tüm saçların daha canlı ve parlak görünmesi
• Sistemik yan etki azlığı
• Kullanılan ilaçların ufak dozlarda verilmesi
• İlacın aktif yararlanımı
• İlacı bizzat hekimin uygulaması
• Seans aralarının uzun, seans sayılarının az olması
• Sonuç kalitesinin yüksek olması
• Düşük maliyet

Saç mezoterapisi üç etkili bir yöntemdir:

1. Mezoterapinin ilk etkisi saç dökülmesini durdurmaktır. Erkek veya kadın, hangi nedenle
olursa olsun, meydana gelen bozuklukluk beslenme ve dolaşım bozukluğudur. Saç mezoterapisi
beslenme ve dolaşım bozukluğunu, doğrudan hedefe yönelik olarak düzelltiği için dökülmeyi çok
yüksek oranda durdurur.

2. Saç mezoterapisinin ikinci etkisi, saç kalitesini artırmaktır. Kafa derisinde ölmeyip dökülmeyip
bebek saçı gibi duran tüycüklerin veya birbirine yapışan, uçuşan ince telli saçların kalın saça dönüşmesi
mümkündür. Bu doğrultuda dökülme ve ya cansızlaşma olmadan saçın canlılık ve parlaklığını amaçlayan
bir çok insan içinde, bu etki önemli bir referanstır.

3. Üçüncü etki ise saç hücrelerini bitkisel hayattan çıkarmaktır. Canlılıklarını korumalarına rağmen
saç üretemeyen saç hücrelerine uyarır. Bu işlevle saçsız gibi görünen alanların bile harekete geçmesi sağlanabilir.

• Saç dökülmelerinde, saç kökünde küçülme, saçın yaşam döngüsünde hızlanma ve saçın büyüme evresinin
(anajen evre) kısalması söz konusudur. Saçlı deri mezoterapisi ile saç kökü güçlenir. Yenilenme süreci uzarken dökülme süreci ve miktarı azalır.