SIKÇA SORULAN SORULAR

Akupunktur tedavisi ne sıklıkla yapılır?

İğne tedavisinde bir seans ortalama 20 dakikadır. Bazı durumlarda 30-40 dakikaya uzatılabilir. Seans sıklığı hastalığa göre her gün (sigara bırakmada), haftada 2-3 kez (ağrı tedavisinde), haftada ve ayda bir kez olabilir. Bazı durumlarda ise belli dönemlerde birkaç seans uygulamak gerekir (Alerjik hastalıklarda mevsimsel olarak). Bir akupunktur tedavisine seans adı verilir. 10-15 seans akupunktur tedavisine bir kür denir. Seansların sayısı hastalığın tipi,süresi ve hastanın yaşına göre farklılık gösterir.

Seans sayısı değişmekle birlikte ortalama 10-15 seanslık bir tedavi, hastaya akupunkturun kendisine etki edip etmediğini gösterecektir. Bu nedenle 10 seanstan önce tedaviyi terk etmemek, terk edilmiş ise de akupunkturun başarısız olduğundan söz etmemek en doğrusudur.

Akupunktur uygulanamayan durumlar var mıdır?

Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) yayınladığı raporlara göre akupunktur yan etkisi olmayan bir metoddur. Ancak uygulanamadığı veya kontrollü olarak uygulanması gereken durumlar vardır. Bunlar;

1. Özellikle hamileliğin ilk üç ayında bazı akupunktur noktaları (alt karın ve bel noktaları gibi) kullanılmaz. Hamilelik bulantı ve kusmalarında bu noktalar dışında tedavi yapılmalıdır.

2. Ameliyat edilmesi kesin vakalarda kullanılmaz. Ancak ameliyat sonrasında gelişen ağrı, şişlik, ödem, halsizlik gibi şikayetlerin giderilmesinde kullanılabilir. Uygulandığı bölgede lokal sirkülasyonu artırması nedeniyle iyileşme sürecini hızlandırır.

3. Kanserli vakalarda son dönem yaygın ağrıyı azaltmak için kullanılabilir. Kemoterapi tedavisi sırasında oluşan bulantı, halsizlik gibi yan etkilerin giderilmesinde kullanılabilir.

4. Kanama bozukluklarında (hemofili gibi) kullanılmaz. Antikoagülan (pıhtılaşmayı azaltan) ilaç kullananlarda dikkatli kullanılması önerilir.

Yaşlılığa bağlı cilt kırışıklıklarında akupunktur etkili midir?

Akupunkturun lokal etkisi ile kollajen moleküllerinde yol açtığı değişiklikler sonucu kaz ayağı olarak bilinen kırışıklık bölgelerine uygulandığında, kırışıklıkların derinliğinin azalmasında etkili olduğu gösterilmiştir. Ancak bu etkinin gözlenmesi için en az haftada bir olmak üzere 15 seans gereklidir.